3080591308 |
Els ambients preparats a l'escola |
2018-2019 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
19/9/2018 - 17/10/2018 (21 hores) de 16:30h a 19:30h |
|
ESC Josep Ferrà i Esteva |
|
c. Cebrià Montserrat, 77 (Olesa de Montserrat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
12/09/2018 - 19/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es vol donar a conèixer al professorat la metodologia del treball amb ambients preparats a l'escola.
|
| |
Objectius |
- Descobrir els passos principals per a la planificació, organització i posada en marxa dels ambients preparats.
- Experimentar amb materials manipuladors que poden composar els ambients.
- Introduir-nos en l'avaluació i seguiment dels aprenentatges dels infants en la pràctica dels ambients preparats.
-Ús de metodologies globalitzadores: ambients
- Organització i gestió aula :motivació, seqüenciació didàctiques, recursos i materials, organització temporal, avaluació.
|
| |
Continguts |
- Els quatre pilars de l’aprenentatge significatiu
- Processos de vida
- Les tres membranes
- El desenvolupament del cervell i dels tres sistemes nerviosos.
- Anàlisi de les necessitats autèntiques i de desenvolupament dels infants en l’etapa 3-7/8.
- Etapa de desenvolupament: dels 3 als 7/8 anys.
- Què són els ambients preparats? Definició.
- Origen dels ambients preparats i recorregut històric fins a l’actualitat.
- Recomanacions per crear un ambient preparat.
- Els materials manipulatius i no manipuatius.
- Materials no estructurats i materials estructurats.
- L’organització dels espais i dels ambients.
- Protocol d’actuació dels adults en l’acompanyament dels infants.en els ambients preparats.
- L’avaluació dels ambients preparats i presentació a les famílies.
|
| |
Formador/a |
Meritxell Giralt Espinós
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Observacions d’aula per part de l’equip directiu
- Indicadors de millora
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|